vineri, 18 ianuarie 2013

O ora de poezie....

"Eu insumi".... de fapt el ....Ion Monoran (n.18 ianuarie 1953-d.2 decembrie 1993) ar fi implinit astazi 60 de ani....Poet al generatiei '80,participant la revolutia din 1989 in Timisoara ,a parasit aceasta lume inainte sa-si vada poeziile publicate in volum.Prietenii nu l-au uitat  si au publicat post mortem cele trei volume de poezii aparute pana acum: "Locus periucundus","Ca un vagabond într-o flanelă roşie"(Editura Marineasa 1994 ,respectiv 1996) si " Eu insumi" (Editura Cartea Romaneasca  2009).

Amintiti-va  sau faceti cunostinta ( cei  care nu-l cunosc) cu personalitatea si cu poezia lui  accesand si adresele:http://www.ionmonoran.ro ,http://www.romlit.ro/o_motociclet_parcat__sub_piele.

Si cateva versuri - ganduri ale poetului :

"În adolescenţă
 singure gândurile mele erau frumoase.
 Bună ziua, o mie de sinucigaşi, le spuneam.
 La douăzeci de ani
 credeam că poezia a murit la fel ca Laocoon
 şi de fapt cuvintele versurilor mele
 nu erau cuvinte
 ci perechea mea de pantofi de duminică
 Până când tata a vândut casa
 şi eu a trebuit să fug în Ardeal.
 Altfel decât un cal
 decât merele pădureţe
 şi lubeniţele cărnii mele
 am început să gândesc.
 La douăzeci de ani am învăţat să fiu singur.
 Poezia e o motocicletă sub piele
 îmi spuneam.
 Eu care înţelegeam totul prin metaforă
 sunt convins
 că nu mai e de aşteptat mare lucru de la ea."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu