joi, 18 octombrie 2012

Rasul lui Bergson

Nu stiu daca citind  aceasta carte scrisa de scriitorul si filozoful francez ("evreu francez" zice Wikipedia) Henri-Louis Bergson (n. 18 octombrie 1859 — d. 4 ianuarie 1941)  as gasi raspunsurile la unele intrebari pe care mi le pun in privinta rasului ( de pilda : de ce eu nu rad la filmele lui Jim Carrey in timp ce ginerele meu se prapadeste de ras,motiv care ar fi fost suficient pentru mine sa nu-l iau de barbat  daca as fi fost in locul fiicei mele),dar eu va recomand cartea ( nu va promit ca eu am s-o citesc) pentru ca azi e ziua de nastere a lui Bergson si pentru ca a fost o personalitate in lumea filozofica si literara  si a luat si  Premiul Nobel pentru literatura in anul 1927 "ca o recunoaștere a ideilor lui bogate și incitante și strălucitei măiestrii cu care au fost înfățișate ".
Va mai recomand si articolul  de la adresa http://www.psychologies.ro/anchete-si-dosar/cunoaste-te-anchete-si-dosar/de-ce-e-bine-si-placut-sa-radem-1591356   care va explica sumar si cateva din ideile lui Bergson etalate in aceasta carte.
Eu stiu una si buna : e placut si e sanatos sa radem ! Deci ce sa va  fac  sa radeti ? Sa va gadil ? Acolo in articolul despre care v-am spus zice ca gadilatul e cel mai vechi stimul al rasului.
tickling

Pietro Longhi - The Tickle


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu