joi, 1 septembrie 2011

Seara de joi....si gandurile unui om obisnuit...

Rationamentul serilor precedente e valabil doar partial pentru seara aceasta...Ceea ce m-a facut sa titrez asa este urmatorul raspuns dat la intrebarea unui reporter:
"– Asta vă rog să-i întrebaţi pe dînşii. Cum mă întrebaţi pe mine, puteţi să-i întrebaţi pe locuitorii Sibiului, unde am activat exact doi ani, două luni şi 22 de zile. Am venit joia, în 15 octombrie 1987, şi am plecat vinerea, în 22 decembrie…"
Intrebarea reporterului era:
"– Credeţi că sibienii vă consideră vinovat sau nu?"
Cred ca ati recunoscut cine era persoana intervievata:
Nicu Ceaușescu (n. 1 septembrie 1951, București — d. 25 septembrie 1996, Viena), comunist și politician român, a fost al treilea fiu al cuplului Nicolae și Elena Ceaușescu. În timpul vieții, a fost considerat „prințul moștenitor” al familiei.

Astazi e 1 septembrie si din lista de nasteri a Wikipediei l-am ales pe el si am citit"Singurul interviu acordat de Nicu Ceaușescu presei române, 16 noiembrie 2010, Historia".Vi-l recomand si dvs. daca nu l-ati citit pana acum.

Imi vin in minte amintiri din "epoca de aur"....
Despre orgiile lui Nicu Ceausescu prin restaurantele de lux se vorbea ,pe soptite,bineinteles, ca si despre faptul ca nu voia sa se insoare cu fata aleasa de mamica si cat era de brutal cu ea...Iar perspectiva ca el avea sa devina mostenitorul "tronului"ingrozea lumea....
Apoi,deodata,au inceput sa se auda lucruri bune si lumea a inceput sa-l simpatizeze:
"Sibienii o duc bine ...nu ca noi...ei au de toate....are grija Nicu de ei".Ba chiar se povestea cu simpatie cum a avut el curajul sa deturneze un transport de carne destinat exportului si sa-l dea sibienilor spre consum.

Citind interviul din Historia (mai avem si jurnalisti adevarati?)am simtit ca Nicu Ceausescu a fost un om tare nefericit si faptul ca esti odrasla unui sef de stat nu-ti garanteaza fericirea personala.Raspunsurile lui la intrebarile jurnalistului mi s-au parut la obiect,clare ,aratau ca el avea cunostinte politice si cunostea si situatia sociala din tara si stia foarte bine cum functiona societatea comunista sub conducerea dictatoriala a tatalui sau.Am simtit dezamagirea lui ca desi era fiul dictatorului nu avea puterea sa-l contrazica si sa-si impuna punctul de vedere.Poate era prea tanar inca la timpul respectiv. La Sibiu a facut ,probabil ,atat cat i-a stat in putinta pentru a mai imbunatati conditiile de viata ale oamenilor.

Am mai simtit ca noul regim i-a facut o mare nedreptate poate chiar mai mare decat cea facuta parintilor ucisi in urma unui proces rusinos pentru justitia romana si chiar pentru natiunea romana.

Astazi ar fi implinit 60 de ani....Oare daca ar fi ramas in viata si viata noastra in acesti 20 de ani ar fi fost altfel ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu