miercuri, 11 noiembrie 2009

Anii mei tineri au sunat a cantec....

In copilarie cantecele care mi-au insotit anii tineri veneau de la mama care ne aduna pe toti cinci in jurul sobei si cantam colinde de Craciun.Apoi,intr-o zi,au venit niste oameni care ne-au montat pe perete o cutiuta din care se auzeau si cantece si discutii ale unor oameni micuti,micuti ascunsi acolo in cutiuta.Mare minune mi s-a intamplat!Singurul lucru pe care nu-l intelegeam atunci era faptul ca in fiecare zi cam pe la ora pranzului ne spunea cineva cu,lux de amanunte,care sunt cotele apelor Dunarii.Pur si simplu nu intelegeam la ce ne trebuia ?!
Mai tarziu au aparut niste cutii mai mari cu un geam de sticla prin care ii si vedeai pe oamenii aceia micuti,micuti,care de fapt nu pareau asa micuti ci pareau ca toata lumea de prin jur.Dar noi inca nu apucasem la o cutie din aceea.De pilda cand a murit tovarasul Gheorghe Gheorghiu Dej am vazut toata procesiunea la vecini care apucasera o cutie din aceea.Mare jale a fost!Cred ca am scapat si eu vreo lacrima desi n-am inteles nimic.
Ei,au mai trecut cativa ani si pe vremea cand eram in liceu am apucat si noi o cutie din aceea.Asta da minune!Mama,ce muzica,ce filme,ce emisiuni,ce"Dialog la distanta",ce...! Era super!Doar ca era in alb si negru,dar ne imaginam,iar unii ne ajutau in exercitiul de imaginatie al coloritului si nu numai.De pilda domnul Cristian Topescu,care era intotdeauna foarte bine informat,ne spunea si noua ce culoare aveau costumele patinatorilor atunci cand urmaream campionatele de patinaj artistic.Doamne,ce frumos era!
Muzica ce mi-a insotit anii tineri de liceanca ....of doamne,nici nu stiu de unde sa incep...Oricum,nu-mi aduc aminte in mod cronologic,dar cred ca Rita Pavone a fost cea care a revolutionat stilul cuminte si s-a apucat sa urle si sa se scalambaie pe scena(nu ca nu ne-ar fi placut dar a fost socant),apoi Elvis,Celentano,Adamo,Nana Mouskouri,Mireille Mathieu,Harry Belafonte,Tom Jones(cu a lui Delilah suspinand "cum se suspina" si Iarba verde de acasa...),The Beatles (magnifici!) si multi,multi altii.Nu,nu i-am uitat nici pe ai nostri:Aurelian Andreescu,Margareta Paslaru,Mihaela Mihai,Pompilia Stoian,Dan Spataru,Angela Similea,Anda Calugareanu,Gica Petrescu,Dida Dragan,Aura Urziceanu,Phoenix,Mondial si iarasi multi,multi altii.
De filme am sa vorbesc altadata.Acum vreau sa aleg un cantec ...tare mi-e greu...
Hai sa zicem "Obla Di Obla Da" dupa care am dansat la un revelion pana am ametit.Ce ziceti? E o alternativa buna pentru vremea ploioasa de noiembrie care dureaza ...si dureaza ...?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu