marți, 30 august 2011

Seara de marti sau..... Apologetul lui Napoleon

....cum doriti dvs....am spus seara de marti pentru ca azi e marti,30 august si intr-o zi de 30 august( era vineri mi se pare)a anului 1748 s-a nascut Jacques Louis David,primul pictor al curtii imperiale a lui Napoleon Bonaparte cunoscut si ca apologetul lui Napoleon.
Aveti de ales: ori mergeti la festivitatea de incoronare a lui Napoleon:

Ce de lume acolo,numai figuri solemne,Papa Pius al VII-lea,Josephina,mama lui Napoleon(de fapt se spune ca ea n-a fost acolo,dar David i-a facut pe plac imparatului si a desenat-o si pe ea acolo la tribuna,ma rog,ce altceva putea sa faca un apologet al lui decat sa-i faca pe plac?).Nu....lumea asta nu-i de nasul meu asa ca eu merg in vizita la Doamna Recamier-ori....asta ar fi a doua varianta si pentru dvs.
Jeanne-Françoise Julie Adélaïde Bernard Récamier sau Juliette (cum ii spun prietenii)
are casa deschisa pentru toti iubitorii de arta,literatura si chiar politica.
Priviti,e o doamna incantator de frumoasa si in aceasta pictura simplitatea si gingasia ei te duce cu gandul la frumoasele din antichitate.

Imi place la nebunie sa palavragesc cu ea asezata acolo pe recamier (sau cum s-o fi numind piesa aceea de mobilier) si ce credeti ca s-a discutat in seara aceasta ?
Si-au dat toti cu parerea cine este apologetul lui..........lui .....Basescu....?
Ia ghiciti ....Cine?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu