marți, 24 mai 2011

Ingerul L-a strigat....

"Ingerul (L-)a strigat" sa-i insoteasca pe "Frumosii nebuni ai marilor orase" pe drumul spre "dincolo de dincolo"....
Drum bun....si dumnezeu sa te odihneasca in pace....
Noi vom continua sa citim romanele,cronicile ,sa vedem piesele de teatru care ne-au dezvaluit un:
"Scriitor cu enorme resurse lingvistice, povestitor virtuoz, de rasă balcanică, creator de structuri morale fascinante (cît şi contrariante) prin utopismul lor, şi de structuri epice - prin densitatea şi ambiguitatea lor (tragic-clovnesc, patetic-miticesc), Fănuş Neagu a dat, cu Îngerul a strigat, nu o capodoperă, ci o carte încîntător de discutabilă, ce se plasează în literele romaneşti în raftul bunelor excepţii."(George Pruteanu)
Din "Ingerul a strigat":
"Da eu,camarade,am o intrebare mai grea decat asta:spune-mi,Titi Sorici,lamureste-ma,ce e omu pe dinauntru.Asta sa-mi spui daca poti.Ca moartea,in afara de cazu cand iti da una cu paru-n cap,vine numa dinauntru......-dar eu vreau sa stiu ce e acolo in intuneric,in ascunzisu care-l deosebeste pe om de bou.Ca omu iubeste stanjeneii si bou mananca iarba.Fiecare om,camarade,si fiecare femeie,parerea mea,are o cutie secreta.Acolo e sufletu si moartea."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu