luni, 1 iulie 2013

"Cuptior,cuptior câte mai faci"...

 A început şi luna iulie, luna lui Cuptor cum i se spune la noi.Se va încălzi, din nou, tare, aşa că pregătiţi-vă costumele de baie, ochelarii de soare, umbreluţele de soare, crema pentru piele, flaconul cu apă şi înarmaţi-vă  cu ...poftă de viaţă. E frumoasă  vara  şi ne place.
Eu v-am adus de pe internet un ţărm de mare,un palmier şi doua şezlonguri.Vă rog, serviţi....luaţi loc....


Duiliu Zamfirescu a scris o poezie inspirată din luna lui Cuptor.
Iat-o :


Călin, jitarul de la sat,
Cu pușca vecinic de-a spinare,
Era pe holde împărat
Și statul lui n-avea hotare.


În el tot câmpul se-ncredea,
Toți fluturii și toată floarea:
Sulfina, seara-l adormea
Și-l deștepta în zori cicoarea.


Odată, deșteptat în zori
De-acel miros de dimineață,
Își ridică ocii din flori
Și se uită peste fâneață.


Din pricina zilelor calde,
Mărica, zână printre fete,
Se coborâse să se scalde
Ș-acum... se descingea de bete.


Jitarul nostru, năzdrăvan,
Se subțiè ca o șopârlă,
Ș-ascuns de-un ciot, de-un bolovan,
Se strecură până la gârlă...


Cuptior, cuptior, câte mai faci
Cu vinovata ta căldură!...
Noroc numai că poți să taci.
Așa și eu: streajă la gură.



Am înjghebat aici şi o poză (din altele găsite pe net) care vrea să vă ajute să vi-i imaginaţi pe jitarul Călin şi pe Mărica,zâna printre fete.Nu-i exact ce-mi imaginam eu, dar ....asta am găsit....
Nu, doamne fereşte, n-o împuşcă....dar n-am găsit jitar "Cu puşca vecinic de-a spinare"....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu