vineri, 12 aprilie 2013

Visul de april al lui Boris Ioachim

O poezie emotionanta  care ne  aduce aminte de copilarie si de chipul bunicii.

Boris Ioachim


Vânt suav, ca de april,
Îmi inunda, vesel, ceasul…
Vreau sa fiu, din nou, copil -
Cristalin sa-mi fie glasul.

Vreau bunica sa ma cheme
În casuta ei pleostita
Si sa simt, fierbând, cum geme,
Lapte, aburind pe plita.

În camara înnegrita,
Mirosind a busuioc,
Sa-mi simt viata ca-i menita
Spre visare si noroc.

Basme, molcom, povestite
De bunica - în înserari,
Sa ma ia pe nesimtite –
Sa ma duca-n alte zari,

Spre tarâmuri cu palate,
Cu calesti, cu zâne bune,
Cu-ntâmplari hazlii, ciudate –
Ba naive – ba nebune…

…Dar bunica nu mai este,
Nici casuta ei pleostita…
Însami, viata e o poveste –
Dar deloc preafericita.

Buruieni cresc, azi, pe locul
Unde ascultam povesti…
Si, nicicum, pribeag, norocul –
Nu-mi trimite, din zari, vesti.

Iar bunica tace-n taina
Sub un strâmb salcâm culcata…                                         
Lutul rece-i este haina –
Nimic nu-i ca altadata.

Ape-amare – în plin april,
Îmi inunda ochii, ceasul…
Nu mai pot sa fiu copil –
Si-necat îmi este glasul…









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu