marți, 11 octombrie 2011

Durerea in ....epigrame

De "Ziua Mondiala a Luptei Impotriva Durerii " sa ne alinam durerile cu cateva epigrame:

Epigrama lui Naum Smarandache:

Printre multe doctorii,
Ce consumi fără să ştii,
Epigrama e un hap
Care-ţi dă dureri de cap!


Un sfat a lui Iulian Marian Chimigeru:

Când totul merge prost... zâmbeşte

Când totul pare dureros
Şi greu e drumul tău,
Priveşte-n faţă bucuros,
Căci poate fi mai rău.

Definitia lacrimii de Virgil Cacinschi:

Lacrima
Un strop de apă delicat
Pe-obraji scurgându-se umil,
Durerii mute dedicat...
Atunci când nu-i de crocodil!



Si o poligrama de Cincinat Pavelescu sau... cum sa iubim in tacere :

Madrigal

Eu nu te-nvălui c-o privire
În care dorul meu să ţipe
Când al tău suflet e un înger
Ce-ar tinde albele-i aripe,
Şi, înălţându-se pe-o rază
În slava visului himeric,
Din fericita mea lumină
M-ar prăvăli în întuneric.
Nici ochii-n care infinitul
Şi-a-nchis adâncurile-albastre...
N-o să-i asemăn ca pierduta
Melancolie-a unor astre.
Nici glasu-mi n-o să plângă-n ritmuri
De rugăciune sau durere;
Nici madrigale-nflăcărate
De dorul tău n-o să rostesc;
Simţirea-mi gravă şi adâncă
Să izbucnească în tăcere,
Şi din cuvintele nespuse
Să înţelegi cât te iubesc!


Despre durerea lui Adam ne spune Dumitru Munteanu:

Biblică

Adam, când i s-a scos o coastă,
Răbdând durerea, a crezut
Că totul va sfârşi plăcut...
Nu se-aşteptase la nevastă!

O epigrama dedicata sotiei lui Mihai Teognoste:

Soţia

Mă laudă că m-a făcut
Să am răbdare şi virtute.
Eu o aprob din cap tăcut,
Că marile dureri sunt mute.

O epigrama cu iz politic a lui Gheorghe Gurău:

Zicală cu dichis

Vorbei spuse la durere
"Unde-i unu', nu-i putere"
Îi aduc o corectură
Unde-i unu-i... dictatură!






O "Ruga" a lui Ion Romanescu :

Doamne, nu mă blestema,
Cu o crâncenă durere,
Mai dă-mi timp spre-a conjuga
Verbul "a avea – avere".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu