duminică, 17 noiembrie 2013

Gaudeamus Igitur



 

17 noiembrie a fost declarată oficial Ziua Internaţională a Studenţilor în anul 1941, în urma unor evenimente care au avut loc la Praga în anul 1939.
 Pe 17 noiembrie 1939, nouă studenţi şi-au pierdut viaţa, iar alţi peste 1200 au fost trimişi în lagăre de concentrare, după ce au demonstrat în faţa Universităţii din Praga împotriva ocupaţiei naziste din Cehoslovacia şi împotriva uciderii studentului Jan Opletal si a muncitorului Václav Sedlácek, care participaseră la un miting antinazist.

Să participăm  cu un gând pios pentru victimele evenimentelor din 17 noiembrie 1939 din Praga   şi  "Să  ne bucurăm aşadar" împreună cu studenţii de ziua lor.

Într-adevăr ( ca să personalizez un pic), după 40 de ani de la începutul studenţiei mele (1 octombrie 1973) pot afirma că anii studenţiei sunt cei mai frumoşi din viaţă. Şi cum să nu fie ? Am să vă demonstrez printr-un studiu realizat minuţios că este aşa  şi că  am  fost  foarte.....activă   (chiar dacă în anul I mă mai jucam cu păpuşile ).
îmi plăceau păpuşile...am spus eu  "da"?......am o păpuşică vie....în sfârşit câştig şi eu un ban....
Să ne veselim aşadar....


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu